Vastned verhuurt Calle Serrano 36 in Madrid aan Sephora en plaatst langlopende obligatielening van € 50 miljoen

Vastned, de beursgenoteerde Europese winkelvastgoedonderneming met focus op ‘venues for premium shopping’, heeft Sephora als huurder aangetrokken voor Calle Serrano 36 in Madrid en heeft een langlopende obligatielening geplaatst van € 50 miljoen.

De in december 2018 aangekondigde verhuring van Calle Serrano 36 in Madrid is afgelopen week afgerond. We zijn trots dat we het gerenommeerde cosmeticamerk van LVMH, Sephora, hebben kunnen aantrekken voor deze core city asset in Madrid. Daarnaast zijn wij druk bezig geweest met de herfinanciering van bestaande leningen. Hiervoor hebben wij een nieuwe langlopende obligatielening geplaatst van € 50 miljoen bij Pricoa Capital Group, welke deels gebruikt zal worden voor de aflossing van de in april 2019 aflopende converteerbare obligatie.

Verhuuractiviteit
Afgelopen week heeft Vastned een langlopende huurovereenkomst getekend met Sephora voor de huur van Calle Serrano 36 in Madrid. Het huurcontract is direct ingegaan en kent per saldo nagenoeg vergelijkbare huurvoorwaarden als met de vorige huurder was overeengekomen.

Financiering
Vastned heeft een langlopende obligatielening van € 50 miljoen geplaatst bij Pricoa Capital Group. De obligatielening heeft een looptijd van 7 jaar tegen een coupon van 2,73%. De nieuwe lening wordt gebruikt voor het herfinancieren van bestaande leningen.

De huidige financieringsstructuur, inclusief bovengenoemde nieuwe lening, biedt voldoende ruimte voor de aflossing van de in april 2019 aflopende converteerbare obligatielening. Hierbij blijft het conservatieve financieringsbeleid van Vastned gehandhaafd, inclusief de doelstelling om minimaal 25% middels niet-bancaire leningen te financieren.

Vastned is een beursgenoteerde Europese winkelvastgoedonderneming (Euronext Amsterdam: VASTN) met focus op “venues for premium shopping”. Vastned investeert in geselecteerde steden in Europa met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden. Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,6 miljard per eind september 2018.