Vastned vergroot cluster van High Street Shops in binnenstad Utrecht

Vastned, het beursgenoteerde Europese winkelvastgoedfonds met focus op venues for premium shopping, heeft de high street shops Oudegracht 124, 157, 159, Steenweg 31-33 en Bakkerstraat 16 in de historische binnenstad van Utrecht verworven.

Vastned breidt met deze acquisities haar portefeuille in het oude stadscentrum van Utrecht uit naar 19 high street shops, die onder andere verhuurd zijn aan populaire modemerken zoals Pull & Bear, H&M, Sissy Boy, Mango en het bekende vrouwen sieradenlabel I am.

Oudegracht 124

Oudegracht 124 bevindt zich naast onze high street shop Oudegracht 126. Samen maken zij deel uit van een dubbelpandige winkelunit, dat is verhuurd aan Sissy Boy.

Oudegracht 157 en 159

De winkels aan de Oudegracht 157 en 159 zijn verhuurd aan drogisterijketen Kruidvat en de Nederlandse jeansfashionretailer Chasin. Deze objecten bevinden zich tussen de high street shops van Vastned, Oudegracht 161, dat onlangs werd verhuurd aan Pull & Bear en Mango, op nummer 155.

De winkeloppervlakten bedragen respectievelijk 220 vierkante meter en 189 vierkante meter. De high street shops zijn momenteel onder de marktwaarde verhuurd, waardoor er in de toekomst ruimte is voor verdere waardecreatie.

Steenweg 31-33

Steenweg 31-33 is marktconform verhuurd aan de populaire modeketen H&M en heeft een oppervlakte van circa 540 vierkante meter op de begane grond en 251 vierkante meter op de eerste verdieping.

Bakkerstraat 16

De high street shop aan de Bakkerstaat 16 is meerjarig verhuurd aan mobiele telefonie aanbieder T-Mobile. De winkel heeft een oppervlakte van 100 vierkant meter op de begane grond en een opslagruimte van 20 vierkante meter op de eerste verdieping. De Bakkerstraat is een populaire winkelstraat tussen de twee grote winkelstraten Oudegracht en de Lange Elisabethstraat.

De afgelopen tijd hebben wij goede stappen gezet in de realisatie van onze high street strategie door verschillende acquisities en desinvesteringen. Ook hebben wij met recent geacquireerde high street shops in zeer korte tijd waardecreatie weten te realiseren. De aankopen in de binnenstad van Utrecht passen perfect in onze strategie en ook hier zien wij mogelijkheden de waarde van de winkelunits te verhogen. De cluster van winkels in de historische binnenstad van Utrecht die hierdoor ontstaat, geeft ons bovendien de mogelijkheid retailers een diversiteit aan winkellocaties aan te bieden. Blij ben ik ook met de inzet van het Nederlandse retailteam dat er voor zorgde dat wij snel konden handelen.”

Vastned is een beursgenoteerd Europees winkelvastgoedfonds met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned belegt in geselecteerde geografische markten in Europa en Turkije, met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden (“high streets”). Vastned bezit daarnaast aantrekkelijke winkelcentra en retail warehouses. Huurders van Vastned zijn sterke, toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,8 miljard.