Credo Mannenmode, Hoogstraat 27 in Den Haag

Vastned sluit aantrekkelijke langjarige huurcontracten in Nederland

Portefeuille Vastned in trek bij retailers

Vastned, het beursgenoteerde Europese winkelvastgoedfonds met focus op ‘venues for premium shopping’, realiseert huurverhogingen in haar Nederlandse portefeuille door middel van nieuwe huurcontracten met  Nike, MANGO, De Tuinen en een nieuw contract met de huidige huurder Credo Mannenmode.

Nike opent winkel in Utrecht, Seinedreef

Vastned heeft een langjarig huurcontract met Nike gesloten voor ruim 1.000 vierkante meter winkelruimte aan de Seinedreef in Utrecht-Overvecht. De winkel zal eind augustus haar deuren openen. Vastned heeft een belangrijke positie in het winkelcentrum met 17 winkels bestaande uit een gevarieerd assortiment aan retailers zoals De Tuinen, Action, Hunkemöller, The Phonehouse en Kijkshop. De komst van Nike geeft een extra impuls aan het centrum.

Grootste MANGO van Nederland in Eindhoven

In het winkelhart van Eindhoven aan de Rechtestraat 44-48 sluit Vastned een tienjarig huurcontract met de internationale fashionretailer MANGO. De winkel, met een pui van meer dan 14 meter en een winkeloppervlakte op de begane grond van een kleine 700 vierkante meter, voldoet aan de uitbreidingswensen van MANGO, die reeds in het naastgelegen winkelpand gevestigd is. Door de samenvoeging van Rechtestraat 44-48 en Rechtestraat 42 wordt de grootste MANGO van Nederland gecreëerd.

De Tuinen breidt uit op aantrekkelijke locaties van Vastned

In de historische binnenstad van Zutphen verhuurt Vastned een winkel van 168 vierkante meter aan de Beukerstraat 28 aan de landelijke keten van gezondheidswinkels De Tuinen. Verder sloot Vastned een huurcontract met  De Tuinen voor een high street shop van 135 vierkante meter aan de Misterstraat 12 in Winterswijk. De huurcontracten werden respectievelijk voor een periode van tien en vijf jaar afgesloten. De high street shop in Winterswijk is hiermee na het faillissement van Free Record Shop per 1 mei 2014 aansluitend weer verhuurd.

Grondige renovatie van Hoogstraat 27 in Den Haag

Vastned heeft de high street shop gelegen aan de Hoogstraat 27 in Den Haag grondig gerenoveerd. Hierdoor is 160 vierkante meter extra winkeloppervlakte gecreëerd door optimale benutting van de bovenetages en uitbouw van de winkel naar achteren. Vastned heeft bij deze verbouwing gebruik gemaakt van duurzame materialen en gekozen voor een mos-sedum dak. Door deze groene dakbedekking, energiebesparende maatregelen en  het gebruik van duurzame materialen verbeterde het energielabel van deze high street shop van F naar A. Vastned verlengde het huurcontract met de huidige huurder, Credo Mannenmode, met tien jaar.

Met de komst van sterke retailers als Nike, De Tuinen en MANGO als huurders realiseert Vastned een upgrade van haar huurdersbestand. Dit past in de highstreetstrategie, gericht op venues for premium shopping, met als doel de kwaliteit van de vastgoedportefeuille te vergroten. De huurverhogingen die wij met deze verhuringen in de nog altijd lastige retailmarkt hebben gerealiseerd, weerspiegelt de aantrekkingskracht en de kwaliteit van onze vastgoedportefeuille. Het aantrekken en behouden van sterke internationale en nationale retailers draagt bij aan het realiseren van stabiele en voorspelbare resultaten.

Vastned is een Europees beursgenoteerd winkelvastgoedfonds met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned belegt in geselecteerde steden in Europa en Istanbul, met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden (“high streets”). Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,5 miljard.