Vastned Retail Belgium krijgt dedicated management

Vastned, de beursgenoteerde Europese vastgoedonderneming met focus op venues for premium shopping, maakt bekend dat Vastned Retail Belgium, waarin Vastned een meerderheidsbelang heeft, dedicated management krijgt.

Vanuit de gezamenlijke historie van Vastned Retail Belgium en Intervest Offices & Warehouses, deelden zij management en medewerkers. Gezien de recent veranderde structuur van de aandeelhouders van Intervest Offices & Warehouses en de wens van Vastned Retail dat Vastned Retail Belgium dedicated management krijgt, is in goed overleg besloten dat Vastned Retail Belgium en Intervest Offices & Warehouses beide volledig onafhankelijk en eigen management krijgen in het derde kwartaal 2016.

De huidige CEO, Jean-Paul Sols en CFO, Inge Tas zullen de samenwerking met Vastned Retail Belgium beëindigen en volledig beschikbaar zijn voor Intervest Offices & Warehouses.

In de nieuwe structuur van Vastned Retail Belgium zullen Taco de Groot en Rudi Taelemans samen de CEO-functie vervullen. Taco de Groot is thans CEO van Vastned Retail en lid van de raad van bestuur van Vastned Retail Belgium. Rudi Taelemans is thans COO van Vastned Retail Belgium.

Door Taco de Groot als co-CEO te benoemen wordt het contact tussen het Belgische management en de grootaandeelhouder versterkt. Op deze manier kunnen beslissingen sneller en efficiënter genomen worden. Reinier Walta, CFO van Vastned Retail en lid van de raad van bestuur van Vastned Retail Belgium, gaat de CFO-functie van Vastned Retail Belgium vervullen.

Daarnaast wordt bij Vastned Retail Belgium een financieel manager aangesteld die de nieuwe CFO, Reinier Walta, bij de dagelijkse werkzaamheden zal ondersteunen. De asset managers, die reeds volledig in dienst waren bij Vastned Retail Belgium, zullen ook in de nieuwe structuur bij Vastned Retail Belgium in dienst blijven. Het streven is om gewijzigde situatie kosten neutraal door te voeren.

De benoeming van Taco de Groot en Rudi Taelemans als CEO’s en Reinier Walta als CFO is ter goedkeuring voorgelegd aan de Belgische Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten (FSMA). De goedkeuring van de FSMA geldt als opschortende voorwaarde voor hun benoeming.

Door deze nieuwe structuur kan het management van Vastned Retail Belgium zich volledig focussen op de uitvoering van de premiumcity-highstreetshopstrategie. Verder versterkt dit de directe lijnen tussen Vastned en het management van Vastned Retail Belgium. Hierdoor kunnen sneller en efficiënter beslissingen genomen worden.

Vastned is een Europese beursgenoteerde (Euronext Amsterdam) winkelvastgoedonderneming met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned belegt in geselecteerde steden in Europa en Istanbul, met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden. Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ruim € 1,6 miljard.