Vastned past agenda aan voor Algemene Vergadering van Aandeelhouders

Amsterdam, 15 april 2021 – Vastned Retail N.V. (‘Vastned’) heeft in aanloop naar de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van vandaag besloten het agendapunt betreffende de voorgenomen benoeming van een nieuw lid van de Raad van Commissarissen van de agenda te halen.

De Raad van Commissarissen heeft hiertoe besloten nu het zich laat aanzien dat nog niet de vereiste support aanwezig is van een grote aandeelhouder met betrekking tot de beoogde governance van de onderneming.

Marc van Gelder, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “Wij hebben een zorgvuldig proces doorlopen om de meest geschikte kandidaat te vinden voor de Raad van Commissarissen. Het is spijtig dat we niet de verwachte support hebben gekregen van een grote aandeelhouder om de vacature nu in te vullen. De komende tijd zullen we daarom gaan gebruiken om verder in dialoog te gaan met deze aandeelhouder.”

Vastned verwacht in het najaar een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders over de voorgenomen benoeming te organiseren.

Boilerplate

Vastned is een Europese beursgenoteerde vastgoedonderneming (Euronext Amsterdam: VASTN) met focus op het beste vastgoed in de populaire winkelgebieden van geselecteerde Europese steden met een historische binnenstad waar winkelen, wonen, werken en ontspannen samenkomen. De vastgoedclusters van Vastned hebben een sterke huurdersmix met internationale en nationale retailers, horeca-ondernemers, residentiële huurders en huurders van kantoren. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,5 miljard per eind december 2020.