Vastned breidt Franse portefeuille uit met eerste acquisitie in Le Marais, Parijs voor € 16,2 miljoen

Vastned, de beursgenoteerde Europese vastgoedonderneming met focus op venues for premium shopping, heeft voor € 16,2 miljoen twee high street shops in de populaire wijk Le Marais in Parijs gekocht.

In Le Marais heeft Vastned twee high street shops gelegen op Rue des Rosiers 3ter verworven voor in totaal € 16,2 miljoen (inclusief aankoopkosten). Huurders zijn de toonaangevende internationale retailers: Adidas en Suite.341.

Rue des Rosiers 3ter
Rue des Rosiers is één van de prominente winkelstraten in Le Marais. Rue des Rosiers 3ter bestaat uit twee high street shops. De grootste unit is verhuurd aan het Original-label van het bekende internationale sportmerk Adidas. Adidas Original huurt in totaal 300 vierkante meter verdeeld over de begane grond en het souterrain. Suite.341 huurt de andere winkelunit van 100 vierkante meter. Suite.341 is een conceptstore van de Franse SMPC group, waar de drie high-end fashionmerken Sandro, Maje en Claudie Pierlot worden verkocht.

Le Marais
Le Marais is een historische wijk met vele charmante steegjes en smalle straatjes gelegen in het 3e en 4e arrondissement van Parijs. De toenemende populariteit van Le Marais is toonaangevende retailers niet ontgaan. Naast Adidas en Suite.341, hebben internationale retailers zoals Ted Baker, Uniqlo, COS en Karl Lagerfeld winkels geopend in deze historische wijk. De diversiteit van retailers is groot, zo zijn de betaalbare luxe merken zoals Maje, The Kooples, Zadig and Voltaire, nieuwe merken zoals J Crew en Rituals maar ook de luxueuze Moncler, Gucci en Givenchy te vinden in dit unieke deel van Paris. De wijk ontwikkelt zich tot de ‘place to be’ voor innovatieve fashionretailers, wat een positief effect op zowel de huur- als waardeontwikkeling van het vastgoed in deze wijk zal hebben.

Portefeuille in Parijs
Door deze acquisitie groeit het cluster van premiumcity-highstreetshops in Parijs naar € 136 miljoen.

Vastned werd geadviseerd door RIBAK SCR Conseil en Maitre Adeline Moisy Namand, Etude Chardon Tarrade Le Pleux Moisy Namand.

Le Marais ontwikkelt zich tot een vooruitstrevend winkelbestemming. De populariteit van de wijk onder toeristen vanuit de hele wereld, maar ook onder de lokale ‘Parisien’ trekt een groeiend aantal sterke internationale retailers. Acquisities als deze van twee naast elkaar gelegen high street shops in Le Marais, een historische wijk met een toenemende vraag van toonaangevende retailers, past in onze strategie om de clusters in een geselecteerd aantal grotere Europese premium cities uit te breiden en dragen bij aan ons doel om stabielere en voorspelbaardere resultaten te genereren.

Desinvestering Rue de la Port Dijeaux 35-37 in Bordeaux
De aangekondigde desinvestering van Rue de la Port Dijeaux 35-37 in Bordeaux is afgerond. De winkelunit, die voorheen verhuurd was aan New Look, is voor € 15,9 miljoen, zijnde 9% boven boekwaarde, verkocht aan de eigenaar van het naastgelegen pand.

Vastned is een Europese beursgenoteerde (Euronext Amsterdam) winkelvastgoedonderneming met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned investeert in geselecteerde steden in Europa en Istanbul, met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden (“high streets”). Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,7 miljard.