Trading Update Q1 2019

Resultaten in lijn met verwachting

Hoofdpunten
- Huurgroei op nieuwe contracten 0,4%
- Bezettingsgraad van de portefeuille gedaald naar 94,2% per einde Q1 2019
- Cluster in Amsterdam uitgebreid met aankoop twee panden
- Aandeleninkoopprogramma afgerond van in totaal € 34,7 miljoen in 2018 en 2019
- Verwacht direct resultaat 2019 van € 2,00 - € 2,10 per aandeel bevestigd

Download rechts het volledige persbericht.

Onze portefeuille heeft goed gepresteerd in het eerste kwartaal, ondanks de uitdagende marktomstandigheden. De retailmarkt blijft in zwaar weer verkeren wat we ook dit kwartaal terugzagen in verschillende faillissementen. We hebben 23 huurcontracten afgesloten voor in totaal € 1,4 miljoen met een gemiddelde huurstijging van 0,4%. Daarnaast hebben wij de kwaliteit van onze portefeuille verder verbeterd door het cluster in Amsterdam uit te breiden.

In lijn met onze strategie, ligt de focus dit jaar op het behouden van een hoge bezettingsgraad van de portefeuille en met name op het aantrekken van een goede lange termijn huurder voor Rue de Rivoli 118-120 in Parijs. Ons Franse team werkt hier hard aan en wij zijn vol vertrouwen dat een geschikte huurder gevonden zal worden. Wij bevestigen onze eerder afgegeven verwachting voor het direct resultaat voor 2019 van € 2,00 tot € 2,10 per aandeel.

Vastned is een Europese beursgenoteerde winkelvastgoedonderneming (Euronext Amsterdam: VASTN) met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned investeert in geselecteerde steden in Europa met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden. Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,6 miljard per jaareinde 2018.