Trading Update 9M 2019

Resultaat 2019 onverminderd solide; bezettingsgraad van de portefeuille sterk gestegen van 93,1% naar 97,2% per eind september 2019

Hoofdpunten
- Huurcontract getekend met JD Sports voor Rue de Rivoli 118-120 in Parijs
- Huurdaling op nieuwe contracten, vooral veroorzaakt door de nieuwe huurovereenkomst met JD Sports tegen marktconform huurniveau, maar zonder capex verplichtingen voor Vastned
- Bezettingsgraad van de portefeuille sterk gestegen van 93,1% naar 97,2% per eind september 2019
- Clusters in Amsterdam uitgebreid met € 13,2 miljoen; niet-strategische panden verkocht in Nederland en België voor € 8,3 miljoen
- Verwacht direct resultaat voor 2019 aan onderkant range van € 2,00 - € 2,10 per aandeel
- Verwacht dividendvoorstel voor 2019 van in totaal € 2,05 per aandeel

Download rechts het volledige persbericht.

Onze portefeuille heeft solide resultaten laten zien in de eerste negen maanden van 2019, ondanks de uitdagende marktomstandigheden. Door de goede kwaliteit van onze portefeuille en door de inzet van onze medewerkers zijn wij erin geslaagd om succesvolle huurders zoals Skechers en JD Sports aan te trekken voor onze winkelpanden in Parijs en daarnaast hebben wij in België huurcontracten vernieuwd met onder andere H&M, Zara en Armani. Wij ervaren duidelijk de kracht van de goede locaties van onze winkelpanden bij verhuringen en wij zijn ondanks lagere huurniveaus voor enkele panden positief gestemd over de toekomst waarin wij verwachten stabiele en voorspelbare rendementen te kunnen blijven genereren voor onze aandeelhouders.

In lijn met onze strategie, blijft onze focus in de resterende maanden van dit jaar liggen op het behouden van een hoge bezettingsgraad en het verder optimaliseren van de portefeuille. Wij handhaven de verwachting voor het direct resultaat voor 2019 aan de onderkant van de eerder afgegeven range van € 2,00 tot € 2,10 per aandeel.

Vastned is een Europese beursgenoteerde winkelvastgoedonderneming (Euronext Amsterdam: VASTN) met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned investeert in geselecteerde steden in Europa met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden. Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,6 miljard per eind september 2019.