Vastned benoemt Alica van der Duin tot Commercial Director

Verdere versterking van de kwaliteit van de organisatie

Vastned, de Europese vastgoedonderneming met focus op venues for premium shopping, benoemt Alica van der Duin tot Commercial Director.

Op 1 april 2016 start Alica als Commercial Director bij Vastned. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de Nederlandse vastgoedportefeuille, waaronder de commerciële aspecten van de portefeuille, acquisities en desinvesteringen. In dat kader werkt zij hecht samen met het Nederlandse vastgoedteam. Daarnaast speelt zij als Commercial Director een belangrijke rol bij het acquisitieproces van premium city high street shops in Nederland en in een later stadium ook in de andere markten waar Vastnedactief is. Alica wordt onderdeel van het internationale accountmanagementteam en rapporteert direct aan de CEO, Taco de Groot.

Alica heeft jarenlange ervaring in de vastgoedsector, waarbinnen retail als een rode draad door haar loopbaan loopt. Allereerst aan de financierings-zijde en later aan de ontwikkelingstak en investeringskant. Ook heeft zij bewezen succesvolle teams te bouwen. De afgelopen vier jaar was Alica Director Retail bij NSI in Hoofddorp. Daarvoor was zij Senior Vastgoed-ontwikkelaar Retail bij Provast en Real Estate Developer bij ING Real Estate Development in Den Haag. Bij ING Real Estate heeft zij meerdere functies bekleed.

Erg blij ben ik met de komst van Alica als Commercial Director. Zij heeft diepgaande ervaring in asset en property management en een proactieve en hands-on mentaliteit. Dit zijn de juiste eigenschappen om de kwaliteit van de portefeuille in zowel Nederland als de andere markten verder te laten groeien in deze laatste fase van onze transitie.

Vastned is een Europese beursgenoteerde (Euronext Amsterdam) winkelvastgoedonderneming met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned investeert in geselecteerde steden in Europa en Istanbul, met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden (“high streets”). Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van € 1,6 miljard.