REINIER WALTA WORDT CFO VASTNED

Rotterdam, 6 augustus 2014 – Vastned, de beursgenoteerde Europese winkelvastgoedonderneming met focus op venues for premium shopping, maakt de voordracht bekend van de heer Reinier Walta als statutair directeur en Chief Financial Officer (CFO) per 1 november 2014. De heer Walta is momenteel werkzaam bij Abu Dhabi Investment Authority (ADIA), waar hij Senior Transaction Manager Europe is.

De Raad van Commissarissen draagt mr. Reinier Walta MSRE voor als CFO van Vastned Retail N.V. voor een periode van vier jaar. Hij volgt Tom de Witte op, die Vastned na ruim elf jaar verlaat. Zijn vertrek werd op 20 maart 2014 aangekondigd.

Reinier Walta (1974) is ruim vijftien jaar werkzaam in de internationale vastgoedmarkt. Na zijn studie fiscaal recht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam begon hij zijn carrière als vastgoedfiscalist bij PwC. Bij ING Real Estate was hij werkzaam als Senior Tax Manager. In die periode heeft hij veel ervaring opgedaan in het aan- en verkopen van vastgoed en het structureren van internationale vastgoedfondsen en projectontwikkeling. Vervolgens was hij als Director Investor Relations bij ING Real Estate Investment Management van 2008 tot en met 2011 mede verantwoordelijk voor internationale productontwikkeling van vastgoedbeleggingen met aandachtsgebieden juridisch, fiscaal, compliance en financiën. Ook was hij in die functie verantwoordelijk voor relatiemanagement met klanten en investeerders.

De afgelopen drie jaar was Reinier Walta vanuit Abu Dhabi als Senior Transaction Manager verantwoordelijk voor de executie, structurering en financiering van alle grote vastgoedtransacties in Europa voor de Abu Dhabi Investment Authority (ADIA).

De heer Walta heeft naast bovengenoemde opleiding een Master of Studies in Real Estate (MSRE) van de Amsterdam School of Real Estate.

Wouter Kolff, voorzitter Raad van Commissarissen
De uitgebreide kennis en ervaring in de internationale vastgoedsector in combinatie met zijn fiscale expertise maken Reinier een uitstekende CFO. Ook is zijn uitgebreide ervaring met kapitaalmarkttransacties en Investor Relations zeer waardevol voor ons. De Raad van Commissarissen is ervan overtuigd dat zijn professionele en persoonlijke kwaliteiten uitstekend bij Vastned passen.
Wouter Kolff, voorzitter Raad van Commissarissen
Reinier staat bekend als een man die van aanpakken weet, betrokken, oprecht en een teamspeler is. Dit zijn eigenschappen die wij hoog in het vaandel hebben staan. Wij zijn dan ook verheugd met de komst van Reinier als CFO.

De Buitengewone Vergadering van Aandeelhouders, waar de aandeelhouders goedkeuring voor de benoeming wordt gevraagd, vindt plaats op maandag 24 november 2014.

Vastned is een Europees beursgenoteerd (Euronext Amsterdam) winkelvastgoedfonds met focus op 'venues for premium shopping'. Vastned belegt in geselecteerde steden in Europa en Istanbul, met een duidelijke focus op het beste winkelvastgoed in de populairste winkelstraten in grotere steden (“high streets”). Huurders van Vastned zijn sterke en toonaangevende internationale en nationale retailmerken. De vastgoedportefeuille heeft een omvang van ongeveer € 1,5 miljard.